Jacob Risgaard & BARONS-founder Joachim Latocha

BARONS fik investering fra Jacob Risgaard i Løvens Hule

Januar 2020

Our Journey

Her til aften sagde BARONS ja tak til en investering fra Jacob Risgaard i Løvens Hule på DR1. Investeringen og Jacob Risgaards netværk fra CoolShop skal være med til at sikre fortsat fremgang for BARONS – blandt andet via udlandet.


Vi er i BARONS rigtigt glade for investeringen og for, at det blev Jacob Risgaard, der investerede.

”Jacob Risgaard er en dygtig købmand på nettet, og det er fantastisk for os."

”Jacob Risgaard er en dygtig købmand på nettet, og det er fantastisk for os. Vi kan få støtte til alt det, der er vigtigt for vores virksomhed – logistik, betalinger, og i det hele taget viden om, hvordan man driver en onlineforretning i stor skala. Han har hele organisationen, og det har vi mærket lige med det samme. Jacob kommer til at løfte os,” siger Joachim Latocha, som er stifter og ejer af BARONS.

 

BARONS' founder Joachim Latocha i Løvens Hule

Jacob Risgaard
Jacob Risgaard er medstifter af Coolshop og kendt fra TV2-programmet ”365 dage til succes” samt Løvens Hule. Han har drevet e-handel siden 1996 med stor succes og er i stand til rent faktisk at skabe rentable virksomheder på nettet. 

Om investeringen i BARONS udtaler Jacob Risgaard.
”Det allerførste, jeg investerer i, er menneskene. Og når der står sådan to vilde unge mennesker, som har set et hul i markedet, så er jeg med. For det er jo fuldstændig rigtigt. Hvorfor skal Danmark ikke være førende på skjorter, når nu vi er førende på alt muligt andet design. Og så har de oveni købet cuttet alle de fordyrende mellemled ud. Dansk udviklet, direkte til forbrugeren.”

...Det er jo fuldstændig rigtigt - hvorfor skal Danmark ikke være førende på skjorter, når nu vi er førende på alt muligt andet design.



Christian Arntstedt og Jacob Risgaard i Løvens Hule



BARONS og Jacob Risgaard
BARONS er baseret på ambitionen om at skabe den perfekte business-skjorte. Joachim Latocha stiftede virksomheden i 2014 og brugte herefter to år på at udvikle skjorterne. Hos BARONS tror de ikke på modebranchens besættelse af nye trends. Derfor er det altid de samme, tidløse skjorter, der er til salg.

For fem år siden forlod Joachim Latocha sin stilling som højtlønnet director i Deloitte, hvor han i flere år havde arbejdet med at købe og sælge virksomheder. Drømmen var at lave den perfekte hvide skjorte til de forretningsfolk, han kendte så godt fra sit arbejde. Produktudviklingen alene tog to år.

Kom tættere på Jacob Risgaard i vores Man in the Shirt portræt af ham.

 

Foto: Per Arnesen for DR