Handelsbetingelser
Generelle oplysninger
Latron ApS (CVR: 36414553)
Bispevej 4A
2400 - København NV
Danmark
Kundeservice
Alle ordrer og alt kontakt håndteres af vores kundeserviceteam, som du altid kan kontakte på customer@barons.dk
Levering og forsendelse
Ved bestilling inden kl. 15.00 pakkes og afsendes din ordre normalt samme dag - 365 dage om året. Dette gælder dog ikke varer, hvor det er angivet, at det er en bestillingsvare med længere leveringstid.
Normal leveringstid til adresser i Danmark er 1-3 hverdage efter afsendelse af ordren. Alle danske ordrer sendes med GLS. Alle varer leveres så længe lager haves.
Hvis en pakke ikke afhentes inden for transportørens afhentningsfrist og dermed returneres til os, opkræves et administrationsgebyr på 49 kr. Dette gebyr dækker vores omkostninger i forbindelse med håndtering af pakken, og opkræves uanset om pakken ønskes gensendt eller refunderet.
Ved bestilling af både lagervarer og varer, som er angivet som en bestillingsvare, forbeholder vi os retten til at sende ordren delvist eller samlet, når bestillingsvarerne er på lager.
DER TAGES FORBEHOLD FOR TRYKFEJL, LAGERSTYRINGSFEJL OG PRISÆNDRINGER.
Ændring eller annullering af din ordre
Du kan ændre din ordre ved at kontakte os på customer@barons.dk, såfremt ordren ikke er pakket eller afsendt fra vores lager.
Hvis din ordre er afsendt, så har du stadig 14 dage til at annullere din ordre. Venligst se nedenfor for mere information om retten til at annullere.
Uden at være bundet til at skulle kompensere dig eller på anden vis dække udgifter, har vi retten til at annullere din ordre i en af følgende situationer:
- hvis en uforudset fejl sker, så som en betalingsfejl,
- hvis din betalingsinformation ikke kan verificeres eller hvis informationen ikke er korrekt,
- hvis vi mistænker, at din ordre er blevet placeret i ond tro eller i relation til kriminelle aktiviteter
Vi vil gøre alt, hvad vi kan for at løse ethvert problem, der måtte opstå og vil holde dig informeret igennem hele processen, samt give dig besked før vi annullerer din ordre. Hvis din ordre annulleres, så vil vi tilbagebetale enhver betaling, du måtte have foretaget hos os uden at påføre dig ekstra omkostninger.
Priser og betaling
Alle priser er i danske kroner inklusiv moms, men eksklusiv eventuelle fragt omkostninger.
Den totale pris du accepterer, når du afgiver en ordre, er det beløb, som vil blive trukket fra din konto, når din ordre er afsendt. Beløbet trækkes ikke før, vi har behandlet og afsendt din ordre.
Kommunikationen mellem dig og vores betalingssystem er sikret med SSL (Secure Socket Layer). Da vores betalingssystem håndteres af Clearhaus/Quickpay, er de også de eneste, der har adgang til dine betalingsdata.
Retten til at annullere (Fortrydelsesret)
Du har ret til at annullere et køb inden for de første 100 dage efter leverancen er modtaget under forudsætning af, at produktet ikke er ødelagt, har været vasket og kan sendes tilbage i den samme stand, som da du modtog den.
Hvis 100-dages perioden udløber på en helligdag, en lørdag, en søndag, grundlovsdag, juleaften eller nytårsaften, har du mindst indtil den herpå følgende arbejdsdag til at returnere din ordre.
For at gøre brug af fortrydelsesretten kan du følge returguiden, der følger med din pakke.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget produktet/produkterne, eller indtil du har fremsendt dokumentation for, at produktet/produkterne er returneret.
Hvis et gavekort ønskes ombyttet til kontanter, opkræves et gebyr på 25 kr. pr. gavekort. Dette gebyr fratrækkes gavekortets værdi ved udbetalingen, og dækker administration ved udbetaling af gavekortet.
Returnering
Ønsker du at ombytte en eller flere varer til en anden størrelse, farve eller model, tilbyder vi gratis ombytning. For at returnere eller ombytte en vare skal du sende den retur inden for 100 dage efter modtagelse.
Hvis du ønsker en refundering, kan du benytte vores returlabel, som koster 50 kr. at anvende. Beløbet fratrækkes din refundering og dækker returfragten. Returlabelen er gratis, såfremt du vælger ombytning. Du finder returlabelen ved at oprette din returnering på vores hjemmeside. Bemærk, at denne service ikke gælder for Grønland og Færøerne, hvor kunden selv skal afholde returudgifterne.
Alternativt kan du vælge at returnere varen på egen hånd og selv afholde omkostningerne for forsendelsen. Bemærk, at du i så fald stadig har ansvaret for, at varen er forsvarligt pakket, og at risikoen for varen overgår til dig ved modtagelsen. Husk at få en kvittering for indleveringen af pakken.
Når vi har modtaget og kontrolleret de returnerede varer for at sikre, at de opfylder betingelserne for returnering, fratrækker vi 50 kr. fra det oprindelige beløb, hvis vores returlabel blev brugt. Bemærk, at der kan gå op til 2 uger, før din refundering er gennemført. Beløbet refunderes til den betalingsmetode, der blev anvendt ved købet.
Hvis betingelserne for returnering ikke er opfyldt, vil vi kontakte dig via e-mail.
Reklamation eller defekt
I tilfælde af et defekt produkt eller en inkonsistens – f.eks. hvis produktet er blevet beskadiget under transporten til dig – så undskylder vi dybt og beder dig kontakte os med det samme. Det er vigtigt, at du klart kan beskrive problemet/defekten. Hvis din klage accepteres af vores kundeservice, så refunderer vi hele købsprisen og alle transportomkostninger.
Bemærk venligst, at der kan gå op til 2 uger før du kan se krediteringen på din konto.
Fejl og mangler
Dit køb er omfattet af købeloven, hvilket betyder, at du har 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få udskiftet et eller flere defekte produkter, få refunderet pengene eller afslag i købsprisen afhængig af den konkrete situation. Din reklamationsret gælder kun for defekter ved produktet/produkterne, der var til stede på leveringstidspunktet, og ikke fejl, der er opstået som følge af fejlagtig brug.
Du skal reklamere inden for rimelig tid, hvilket er inden 2 måneder efter, at man har konstateret fejlen eller manglen.
Hvis du har en klage vedrørende fejl i dine modtagne produkter, herunder skader opstået under transport, bedes du give os besked inden for en rimelig periode fra det tidspunkt, hvor defekten blev identificeret, ved at sende en e-mail til vores kundeservice på customer@barons.dk
Bemærk venligst, at ovenstående ret til at påråbe fejl og mangler kan udløbe før 2 år efter, at du har købt produktet, hvis produktet ikke er lavet til at holde mindst 2 år, eller hvis det er blevet brugt uden for ordinær brug.
Påråbning af fejl og mangler gælder kun produkter, som falder under definitioner for sådanne under dansk ret. For mere se www.forbrug.dk.
Disputser
For enhver disputs angående barons.dk, dets aftaler eller købt hos denne falder under dansk lov og skal behandles af en dansk domstol medmindre andet er bestemt af obligatorisk lov.
Privatliv
Vi forstår og respekterer vigtigheden af privatliv på internettet. Vi vil ikke afsløre information om kunder/brugere til tredje part, med mindre det er nødvendigt for at implementere en transaktion. Forretningen vil ikke sælge dit navn, adresse, e-mail adresse, kreditkort eller personlige data til nogen tredjepart uden din forudgående tilladelse. Du kan læse mere om vores privatlivs- og cookiepolitik her.
Andet
For at handle med os, skal du være fyldt 18 år og have et godkendt kreditkort.
Du kan finde informationer om dine tidligere ordrer ved at logge ind på din profil (se øverst på websitet).
Vi anbefaler, at du tjekker din ordre, før du afgiver den. Før du afgiver din ordre, er det muligt at rette de informationer, du har givet os såsom fakturerings- og leveringsadresse. Når du har afgivet din ordre, modtager du en kvittering, som er et resume af den ordre, du netop har afgivet.
Vi gemmer din ordre og ordrebekræftigelse således, at du på et hvert tidspunkt og ved at kontakte os kan modtage en kopi.
Disse handelsbetingelser er sidst revideret d. 30.10.2024