Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Latron ApS (CVR: 36414553)
Kronprinsensgade 8, 2.sal
1114 - København K
Danmark

 

Kundeservice

Alle ordrer og alt kontakt håndteres af vores kundeserviceteam, som du altid kan kontakte på customer@barons.dk

 

Levering og forsendelse

Ved bestilling inden kl. 15.00 pakkes og afsendes din ordre normalt samme dag - 365 dage om året. Dette gælder dog ikke varer, hvor det er angivet, at det er en bestillingsvare med længere leveringstid.

Normal leveringstid til adresser i Danmark er 1-3 hverdage efter, at ordren er afsendt. Alle danske ordrer sendes med GLS. Alle varer leveres så længe lager haves. Ved bestilling af både lagervarer og varer, som er angivet som en bestillingsvare, forbeholder vi os retten til enten at sende ordren delvist eller samlet, når bestillingsvarerne er på lager. DER TAGES FORBEHOLD FOR TRYKFEJL, LAGERSTYRINGSFEJL OG PRISÆNDRINGER.

 

Ændringer eller annullering af din ordre

Når din ordre er blevet afgivet, så kan du ændre den ved at kontakte os på customer@barons.dk. Vi kan assistere dig med at ændre din ordre HVIS ordren ikke er afsendt, før du kontaktede os.

Hvis din ordre er afsendt, så har du stadig 14 dage til at annullere din ordre. Venligst se nedenfor for mere information om retten til at annullere.

Uden at være bundet til at skulle kompensere dig eller på anden vis dække udgifter, har vi retten til at annullere din ordre i en af følgende situationer:

- hvis en uforudset fejl sker, så som en betalingsfejl,
- hvis din betalingsinformation ikke kan verificeres eller hvis informationen ikke er korrekt,
- hvis vi mistænker, at din ordre er blevet placeret i ond tro eller i relation til kriminelle aktiviteter    

Vi vil gøre alt, hvad vi kan for at løse ethvert problem, der måtte opstå og vil holde dig informeret igennem hele processen, samt give dig besked før vi annullerer din ordre. Hvis din ordre annulleres, så vil vi tilbagebetale enhver betaling, du måtte have foretaget hos os uden at påføre dig ekstra omkostninger.

 

Priser og betaling

Alle priser er i danske kroner inklusiv moms, men eksklusiv eventuelle fragt omkostninger.

Den totale pris du accepterer, når du afgiver en ordre, er det beløb, som vil blive trukket fra din konto, når din ordre er afsendt. Beløbet trækkes ikke før, vi har behandlet og afsendt din ordre.

Kommunikationen mellem dig og vores betalingssystem er sikret med SSL (Secure Socket Layer). Da vores betalingssystem håndteres af Clearhaus/Quickpay, er de også de eneste, der har adgang til dine betalingsdata.

 

Retten til at annullere (Fortrydelsesret) 

Du har 100 dages gratis retur og ombytning, når du handler hos os (fortrydelsesfristen starter den dag, du modtog produktet/produkterne).

Du har ret til at annullere et køb inden for de første 100 dage efter leverancen er modtaget under forudsætning af, at produktet ikke er ødelagt, har været vasket og kan sendes tilbage i den samme stand, som da du modtog den. 

Hvis 100-dages perioden udløber på en helligdag, en lørdag, en søndag, grundlovsdag, juleaften eller nytårsaften, har du mindst indtil den herpå følgende arbejdsdag til at returnere din ordre.

For at gøre brug af fortrydelsesretten kan du følge returguiden, der følger med din pakke.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget produktet/produkterne, eller indtil du har fremsendt dokumentation for, at produktet/produkterne er returneret.

Returnering

Hvis du gerne vil returnere eller ombytte dit køb, efter du har modtaget varen, så sender du den til os før 100-dages perioden udløber. 

Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen, medmindre du benytter vores returlabel. Det er gratis at benytte vores returlabel. Du finder denne når du opretter din returnering på hjemmesiden. (Gælder ikke for Grønland og Færøerne)

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.

Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Husk at få en kvittering for indlevering af pakken.

Når vi har modtaget de returnerede varer og har tjekket at disse lever op til vilkårene for at annullere, vil vi refundere den fulde købspris. Bemærk venligst, at der kan gå op til 2 uger før din refundering krediteres. 

Refunderinger vil blive krediteret via den samme metode, som blev brugt til at foretage betalingen.

Hvis vi finder, at din ret til at annullere ikke kan imødekommes, så kontakter vi dig via e-mail.

 

Reklamation eller defekt

I tilfælde af et defekt produkt eller en inkonsistens – f.eks. hvis produktet er blevet beskadiget under transporten til dig – så undskylder vi dybt og beder dig kontakte os med det samme. Det er vigtigt, at du klart kan beskrive problemer/defekten. Hvis din klage accepteres af vores kundeservice, så refunderer vi hele købsprisen og alle transportomkostninger.

Bemærk venligst, at der kan gå op til 2 uger før du kan se krediteringen på din konto.

 

Fejl og mangler 

Dit køb er omfattet af købeloven, hvilket betyder, at du har 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få udskiftet et eller flere defekte produkter, få refunderet pengene eller afslag i købsprisen afhængig af den konkrete situation. Din reklamationsret gælder kun for defekter ved produktet/produkterne, der var til stede på leveringstidspunktet, og ikke fejl, der er opstået som følge af fejlagtig brug.

Du skal reklamere inden for rimelig tid, hvilket er inden 2 måneder efter, at man har konstateret fejlen eller manglen.

Hvis du har en klage vedrørende fejl i dine modtagne produkter, herunder skader opstået under transport, bedes du give os besked inden for en rimelig periode fra det tidspunkt, hvor defekten blev identificeret, ved at sende en e-mail til vores kundeservice på customer@barons.dk

Bemærk venligst, at ovenstående ret til at påråbe fejl og mangler kan udløbe før 2 år efter, at du har købt produktet, hvis produktet ikke er lavet til at holde mindst 2 år, eller hvis det er blevet brugt uden for ordinær brug.

Påråbning af fejl og mangler gælder kun produkter, som falder under definitioner for sådanne under dansk ret. For mere se www.forbrug.dk.

 

Disputser

For enhver disputs angående barons.dk, dets aftaler eller købt hos denne falder under dansk lov og skal behandles af en dansk domstol medmindre andet er bestemt af obligatorisk lov.

 

Privatliv

Vi forstår og respekterer vigtigheden af privatliv på internettet. Vi vil ikke afsløre information om kunder/brugere til tredje part, med mindre det er nødvendigt for at implementere en transaktion. Forretningen vil ikke sælge dit navn, adresse, e-mail adresse, kreditkort eller personlige data til nogen tredjepart uden din forudgående tilladelse. Du kan læse mere om vores privatlivs- og cookiepolitik her.

 

Andet

For at handle med os, skal du være fyldt 18 år og have et godkendt kreditkort.

Du kan finde informationer om dine tidligere ordrer ved at logge ind på din profil (se øverst på websitet).

Vi anbefaler, at du tjekker din ordre, før du afgiver den. Før du afgiver din ordre, er det muligt at rette de informationer, du har givet os såsom fakturerings- og leveringsadresse. Når du har afgivet din ordre, modtager du en kvittering, som er et resume af den ordre, du netop har afgivet.

Vi gemmer din ordre og ordrebekræftigelse således, at du på et hvert tidspunkt og ved at kontakte os kan modtage en kopi.

 

Disse handelsbetingelser er sidst revideret d. 18.09.2023