Status fra slagmarken et år inde i fortællingen om Danmarks nye skjortebrand

Status fra slagmarken et år inde i fortællingen om Danmarks nye skjortebrand

Januar 2018

Our Journey

Barons har nu været live i et år og det er passende at stoppe op og gøre status på et vanvittigt år, der har fået os ud i alle afkroge af følelsesregistret.  


Vi joker tit med, at vi aldrig havde kastet os ud i det her vanvittige projekt, hvis vi på forhånd havde vidst, hvor mange udfordringer, vi blev udsat for. Vi har virkelig fået respekt for det håndværk, der ligger i at lave en virkelig god skjorte i stor skala. Hvor mange processer der er, hvor mange forskellige dele skjorten egentlig indeholder og hvor mange steder det kan gå galt.


Vi tror ikke, der er mange, der er klar over, at flere dele af en Barons-skjorte bliver udviklet af folk i hvide kitler i laboratorier. Vi var i hvert fald ikke klar over det fulde omfang for bare et år siden. Det er jo trods alt ”bare” en hvid skjorte.


Vi har i løbet af året indset, hvor vigtigt det er at have nogle erfarne skjortenørder med på teamet. Det kræver nogle seriøse nichekompetencer, at sikre en succesfuld rejse fra at extra long-stable PIMA-bomulden bliver plukket i sydstaterne i USA, til den færdige skjorte sidder på ham, der sveder sig igennem det vigtige møde mandag morgen. Vi har indset at, vores vigtigste opgave er at sikre, at vi er omgivet af nogle mennesker, der er dygtigere og endnu mere nørdede end os selv i alt fra bomuld, stof, vævninger, garn, efterbehandling, knapper, Oeko-Tex til produktion.  


Én af vores største udfordringer for 2017 var at sikre, at vi havde skjorter nok på lager, så vi kunne følge med efterspørgslen. Vi er nu langt om længe på plads med en ny systue (selvfølgelig indenfor EU) og vi har store forventninger til det nye samarbejde. En god og stabil produktion er altafgørende for os med det koncept, vi har rullet ud. Vi har ikke en stor pose penge i ryggen fra eksterne investorer, så vi geninvesterer hver eneste krone i virksomheden, således at vi kan blive endnu bedre fremover.

 

2017 blev altså året, hvor skjortedrenge blev til skjortemænd og vi er nu ivrige efter at få taget hul på 2018.

 

Vi har store planer for det nye år. Vi kommer blandt andet til at introducere skjorter med ekstra ærme- og kropslængde, vi introducerer to nye modeller til vores serie af arketyper, vi lancerer en helt ny webshop, der skal være springbræt til vores internationale udrulning og meget, meget mere...


2018 bliver også året, hvor vi flytter i nye lokaler, så vi har plads til de nye medarbejdere, der allerede er kommet med på teamet og dem, der kommer med ombord i løbet af det nye år.

Vi vil gerne takke alle jer, der har haft mod på at prøve en Barons-skjorte. Det er vi utroligt taknemmelige for!

Vi håber, at I vil få jeres til dato bedste år i 2018 både privat og arbejdsmæssigt.

God jul og godt nytår!

Joachim