Din indkøbskurv (0)
Andre skjorter
Andre skjorter i din størrelse

Vi kender allerede din størrelse – Så her kan du hurtigt tilføje vores andre modeller, i samme størrelse

Accepter vores handelsbetingelser

For at du kan færdiggøre dit køb, skal du først lige acceptere vores handelsbetingelser

Jeg accepterer Afvis
← tilbage til bloggen
Han gav mig et råd: ”Vær dygtig doven”

Han gav mig et råd: ”Vær dygtig doven”

December 2019Man In The Shirt

Egentlig har 32-årige Niklas Laugesen nok at se til, med bare at passe sin forretning.

Han er medejer og CEO i softwarevirksomheden Napp, der står bag en app, som hjælper over 30.000 sælgere i 40 lande med at holde styr på deres salgsmateriale. Sidste år rejste Napp et tocifret millionbeløb med kapitalfonden Promentum Equity Partners i ryggen, til at opruste medarbejderstaben og skalere forretningen op.

Der er knald på. 

Niklas Laugesen fra Napp - Man in the Shirt - BARONS

Men det forhindrer ikke Niklas Laugesen i at holde fast i en livsfilosofi, han har praktiseret de seneste ti år: Nemlig at sætte sig ét nyt personligt mål hvert år.

Det er derfor, at Niklas Laugesen nu kan kalde sig certificeret flugtskydningsinstruktør. Det er derfor, han er uddannet kystlivredder. Det er derfor, han har lært sig selv noder og kan spille klaver. Sidste år rejste han til Nepal, afleverede sin computer og telefon en hel uge, og var på retreat med bl.a. en hippie fra Hawaii og en bankdirektør fra Hong Kong.

”Det kan stikke i mange forskellige retninger, men det er det, som jeg synes er fedt. Vi har haft en salgscoach tilknyttet, som opererer med begrebet honningkrukker. Hvis du har en honningkrukke, har du noget at se frem til, og et depot du kan tære på. Min honningkrukke er at rejse, opleve og prøve nye ting. Samtidig lærer jeg en masse af at komme ud i nogle helt andre miljøer, hvor der gælder andre regler, som man kan tage ved lære af. Jeg tror, at den respekt for forskelligheder har bragt Napp et godt stykke hen ad vejen.”

 

Niklas Laugesen fra Napp - Man in the Shirt - BARONS


Niklas Laugesens livsførelse står på den vis i kontrast til dele af iværksættermiljøerne, hvor det synes at være et ideal at dedikere al sin vågne tid året rundt til sin virksomhed. Ikke fordi, at Niklas Laugesen ikke arbejder meget, men fordi han insisterer på at prioritere tid til andre interesser.

”Jeg tror ikke, at tunnelsyn er løsningen, snarere kan det være en del af problemet. Hvis man ikke er åben for nye impulser, kan man hurtigt køre fast i en rille. Min risikovillighed og evne til at være agil med min forretning, kommer af min åbenhed for at prøve mig af i helt andre miljøer.”

Find den rette energibalance

Niklas Laugesen har altid haft en stor mængde energi. Som 14-årig bedyrede han til sine forældre, at han gerne ville flytte til USA. ”Hvad med et efterskoleophold?” spurgte de først, men støttede deres dreng i at tage af sted.

Niklas Laugesen fra Napp - Man in the Shirt - BARONS

I USA fik han smag for iværksætteriet. Da han kom hjem, begyndte han at køre ud til hr. og fru. Danmark, og hjælpe med at sætte deres printer op. Glæden i deres øjne, og glæden ved at kunne se et øjeblikkeligt resultat var drivkraften. Senere udviklede det sig til kommercielle projekter i større skala med hans co-founder Mads Møller. Først med hjemmesider, og senere mobile apps for mellemstore, store nationale og internationale virksomheder.

Niklas Laugesen er fuldstændig resultatdreven. I en sådan grad, at når kæresten endelig tror, at de en søndag bare skal slappe af, er han gået i gang med hovedrengøringen i køkkenet.

”Min kæreste synes, at jeg har en utrættelig energi, grænsende til at man kan blive bekymret for det. Jeg kan godt have tendens til at fylde meget, især hvis man bor sammen med mig. Derfor fokuserer jeg nu på at finde ro i hverdagen. For mig handler det ikke om work/life balance, men om energy-balance. Det er væsentligt for mig at finde ud af, hvornår jeg skal bruge min energi og på hvilke ting.”

Han kan nemt se, hvor hans arbejdsomhed og ivrighed kommer fra; hans egen mor, som er kontorchef og ansvarlig for 75 medarbejdere, har noget af samme personlighed.”Nogen vil måske kalde det stræbsom, andre vil sige, at hun er ambitiøs og meget tilstede for andre.”

Niklas Laugesen - Napp - BARONS - Man in the Shirt
Niklas Laugesen kan genkende det i sig selv, når han ofte for hurtigt foreslår sin forretningspartner, at han da godt kan tage sig af en opgave, som hans partner principielt ligeså godt kunne have taget. Derfor er han nu i gang med en personlig udvikling henimod at være bedre til at dosere sine kræfter og bedre til at give fra sig til sine medarbejdere, som han ansætter efter devisen om, at de skal være klogere end ham selv.

”Min bestyrelsesformand har givet mig et råd: ”Vær dygtig doven”. Det vil sige, at man ikke altid behøver at tilbyde at gøre alt selv for andre. Man kan godt lade andre tage noget af læsset, og være dygtig omkring det at give plads. Jeg er tit meget drivende i samarbejdet, men hvis jeg lader menneskene omkring mig blive mere involveret og tage et større grad af ansvar, tror jeg, de vil opleve bedre balance i samarbejdet.”

Niklas Laugesen fra Napp - Man in the Shirt - BARONS

 Niklas i The Founder

 


MAN IN THE SHIRT

”Æren tilkommer manden, som reelt er i arenaen, hvis ansigt skæmmes af støv og sved og blod” - citat Theodore Roosevelt i Paris, 1910. I portrætserien ”Man in the Shirt” møder BARONS erhvervsfolk med det til fælles, at de har sat sig selv i spil -og på spil. Hvor finder de mod? Hvad er det vigtigste de har lært på vejen? Og hvad kan vi andre lære af dem? 


FACTS

Adm. direktør Niklas Laugesen er et næsten utrætteligt konkurrencemenneske. Han stiftede it-virksomheden Napp, alt imens han i de sene aftentimer færdiggjorde sin kandidatgrad i jura.

Efter at have opbygget en velindtjenende it-konsulentvirksomhed, skiftede han i 2017 strategisk retning for Napp, som blev transformeret til en software start-up. Sammen med hans co-founder Mads Møller, rejste de et tocifret millionbeløb fra den nordiske kapitalfond Promentum Equity Partners til at begynde en rejse, som tager dem langt, langt ud over landets grænser.

I dag benyttes Napp’s salgsplatform af 30.000 sælgere i 42 lande.


Niklas Laugesen fra Napp - Man in the Shirt - BARONS

FØLG VORES MISSION

Vi sender emails på samme måde, som vi skaber skjorter: Fokus på indhold, kun det essentielle og altid værd at bruge tid på. Det er et løfte.

Vi kvitterer med 10 % rabat på din første ordre (kode sendes pr. mail)

Hello You!

translation missing: da.layout.homepage.mailing_list_text

Choose Your Location

SELECT COUNTRY

  • Danmark (DKK)
  • EU (EUR)